Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Summary: Wat maakt het zo moeilijk om over popmuziek te schrijven? Schaamte, zegt Bart Meuleman. Want popmuziek gaat over een ordinaire kick, een roes die naar believen opgezocht kan worden. Schrijven over popmuziek is daarom schrijven over overgave. In zijn essays over onder andere Dusty Springfield, The Beach Boys, Joy Division en David Bowie benadert Meuleman zijn muzikale helden vanuit verrassende invalshoeken. Hij ontrafelt de rollen die zij spelen, legt dubbelzinnigheden bloot en laat zien hoe popmuziek verbonden is met de wereldse realiteit waaruit ze voortkomt. Zo vormt zijn rijke bundel een kleine archeologie van populaire cultuur.
Music --- CDL --- 78 --- Popular music --- History and criticism --- departement PHL Music 10 --- muziekcultuur --- hedendaagse muziek --- popmuziek
Choose an application
De prehistorie - De vroege beschavingen - Wereldwijde eontwikkelinen - De Grieken en hun naburen - Hellenistische en Romeinse kunst - Boeddhisme, Hindoeïsme en het Verre Oosten - Vroeg-christelijke en Byzantijnse kunst - Vroeg-Islamistische kunst - De Middeleeuwen - Noord-, Zuid-Amerika - Afrika en Azië - Verlichting en Vrijheid - Van romantiek tot realisme - Oosterse tradities - Van impressionisme naar post-impresiionisme
History --- art history --- Art --- PXL-Media & Tourism 2015 --- kunstgeschiedenis --- Kunst --- Kunstgeschiedenis --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Deel vijf van de door de Nederlandse Taalunie nieuw opgezette literatuurgeschiedenis van Nederland en Vlaanderen. Dit deel gaat over de literatuur in de negentiende eeuw. Het domein van de literatuur breidt zich in de negentiende eeuw onafzienbaar uit. Het aantal tijdschriften groeit en de literaire kritiek wordt volwassen. Steeds meer Vlamingen en Noord-Nederlanders brengen literatuur ten gehore en beluisteren die in verenigingsverband. Anderen kiezen juist weer voor het isolement. De individuele schrijver ontstaat, die in deze onrustige tijd is aangewezen op wat taal vermag. De literatoren van Noord- en Zuid-Nederland zoeken toenadering, maar ontwikkelen uiteindelijk toch een eigen profiel. Bespreking in: Ons Erfdeel. 52 (2009) 4 (nov.154-157); Boekblad. 176 (2009) 23 (18dec.29).
Dutch literature --- Littérature néerlandaise --- --Histoire --- --History and criticism --- Flemish literature --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Nederlandse literatuur --- anno 1800-1899 --- literatuur --- literatuurgeschiedenis --- Nederlands --- tachtigers --- #GGSB: Literatuur (letterkunde) --- 839.3 <09> --- 632 Literatuurgeschiedenis --- 839.3 <09> Nederlandse literatuur--Geschiedenis van ... --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van ... --- Belgian literature (Dutch) --- Belgian literature --- History and criticism --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van .. --- Histoire et critique. --- literary history --- 19e eeuw --- Literatuurgeschiedenis --- E-books --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van . --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van --- PXL-Education 2020 --- Nederlandse letterkunde --- Nederlandse literatuurgeschiedenis --- Literatuur (letterkunde) --- Littérature néerlandaise --- Dutch literature - 19th century - History and criticism --- Histoire --- 18.11 Dutch literature. --- Bellettrie. --- Dutch literature. --- Nederlands. --- Nederländsk litteratur --- Historia --- 1800-1899. --- Anno 1800-1899.
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- wereldgeschiedenis --- geschiedenis --- History --- World history --- Belgium --- 930.9 --- 93 --- 949.3 --- atlassen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 900.6 --- België --- geschiedenisatlassen --- Historische atlas --- 485.52 --- Geschiedenis ; atlassen --- 949.3 Geschiedenis van België --- Geschiedenis van België --- 930.9 Wereldgeschiedenis --- Wereldgeschiedenis --- Geschiedenis --- historische atlassen, kaarten en plattegronden --- Historical geography --- Cartes --- historische atlassen --- departement Lerarenopleiding 09 --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Atlassen --- Europa --- Wereld --- 949.3 History of Belgium --- History of Belgium --- België --- Geschiedenis van België --- Atlas --- Crisis --- Cultuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Museum
Choose an application
History of civilization --- anno 1800-1899 --- Germany --- departement Beeldende Kunst 09 --- romantiek --- filosofie en kunst --- romantiek. --- kunstfilosofie. --- geschiedenis. --- politiek. --- religiositeit. --- 19de eeuw. --- Duitsland.
Choose an application
Dit boek wil die leemte opvullen door te focussen op een specifiek opvoedingsproject in het Limburgs katholiek en rijksonderwijs in de periode van 1878 tot 1970. Dit project had een indringende impact op de mensen die er deel van uitmaakten; in de eerste plaats de leerlingen zelf, maar ook hun ouders, de schooldirecties, de leerkrachten en het dienstpersoneel. Het boek onderzoekt aan de hand van praktijkvoorbeelden de manier waarop gezocht werd naar een nieuwe invulling van wat goed onderwijs betekende. Daarmee wordt niet enkel een beeld van het toenmalige onderwijs geschetst, ook de bredere impact ervan op de samenleving komt aan bod, omdat de maatschappelijke context als het ware een spiegelbeeld vormde van de manier waarop het onderwijs zich in die periode ontwikkelde. (Bron: covertekst)
History of education and educational sciences --- Limburg [Belgium, province] --- 37 <09> <493> --- 481.2 --- Limburg --- Secundair onderwijs --- 120173.jpg --- Secundair onderwijs ; Limburg ; geschiedenis --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Limburg (Belgium : Province) --- History --- 19th century --- 20th century --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Limburg [België, provincie]
Choose an application
Dit boek neemt u mee door de geschiedenis van de fotografie in een chronologische presentatie van ruim honderd belangrijke fotografen en hun werk. De fotografen worden belicht en hun foto's onder de loep genomen en becommentarieerd. Hetzelfde principe als in de andere boeken uit de reeks. Maar Ian Jeffrey gaat verder. De criticus en docent, een wereldautoriteit op het vlak van de fotografie, laat ook heel goed zien hoe de praktijk van de fotografie in de loop van de tijd is geëvolueerd. Hij gaat daarbij dieper in op de betekenis van de fotograaf en de foto's. Waarom is deze bepaalde fotograaf zo belangrijk geweest in de geschiedenis? Wat onderscheidde hem van de anderen? Op welke manier bracht hij vernieuwing? Het verhaal van de fotografen en de foto's is op zich heel boeiend, maar het zijn vooral Jeffrey's visie en conclusies die van De kunst van het kijken: Het verhaal van de fotografie zo'n bijzonder boek maken. Daar komt ook nog bij dat er aparte hoofdstukken zijn gewijd aan scharnierpunten in de geschiedenis van de fotografie, zoals de twee wereldoorlogen.
artistieke fotografie --- photography [process] --- fotografie --- Photography --- History of civilization --- 77(091) --- Fotografie ; geschiedenis --- 77.03 --- fotografiegeschiedenis --- naslagwerk --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- 77.041 --- 77 <09> --- 761 --- Jeffrey, Ian --- fotogeschiedenis --- geschiedenis --- Artistieke fotografie. De mens --- Fotografie--Geschiedenis van ... --- fotografie, geschiedenis --- 77 <09> Fotografie--Geschiedenis van ... --- 77.041 Artistieke fotografie. De mens --- Fotografie--Geschiedenis van .. --- History --- Photographers --- Biography --- Fotografie --- Cultuurgeschiedenis --- departement Beeldende Kunst 10 --- fotografen --- Fotografie--Geschiedenis van . --- Fotografie--Geschiedenis van --- 750 --- photographie
Choose an application
Photographer Richard Benson, printer and teacher, traces the changing technology of picture-making from the Renaissance to the present, focusing on the vital role of images in multiple copies. From woodblocks to modern color photographs, from engravings to bar codes, from daguerreotypes to today's digital wonders, the book succinctly examines the full range of pictorial processes in a series of one-page essays opposite the pictures they examine.
Photography --- Pictures --- Prints --- History. --- Printing --- History --- prentkunst --- history [discipline] --- photography [process] --- fotografie --- prints [visual works] --- geschiedenis --- Art --- Illustrations, images, etc. --- Imprimerie --- Photographie --- Exhibitions --- Technological innovations --- Copying --- Printing processes --- Reproduction --- Exhibitions. --- Impression --- Histoire --- Expositions --- Innovations --- Procédés d'impression --- departement Beeldende Kunst 08 --- grafische technieken --- druktechnieken --- 77.02 --- daguerreotypie --- digitale technieken --- eenentwintigste eeuw --- etskunst --- fotografische techniek --- grafiek --- graveertechnieken --- kleur --- lithografie --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- 7.01 --- 7.05 --- 76.02 --- Digitale kunsten ; vrije --- Fotografie ; technieken ; printtechnieken --- Grafische technieken ; van houtblok tot digitale fotografie --- Prentkunst ; technieken --- Reproduceerbaarheid van beelden ; geschiedenis ; 15de tot 21ste eeuw --- Tentoonstellingscatalogi ; New York ; MOMA --- 77 --- 77 Fotografie --- Fotografie --- 76.02 Technieken van de grafische kunsten --- Technieken van de grafische kunsten --- Iconography --- Pictorial representations --- Visual aids --- Printing&delete& --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunst ; het boek als kunstobject ; Kunstenaarsboeken, geïllustreerde boeken, boekbanden --- Grafische kunst ; technieken --- Fotografie ; technieken --- Geschiedenis --- Reproductiefotografie --- kunstgeschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Meer dan 20 auteurs uit lokale besturen en andere organisaties brachten hun kennis en ervaring op het vlak van managementmodellen samen. Ze beschrijven in kort bestek 30 modellen die momenteel gebruikt worden en van belang zijn voor de lokale en bovenlokale overheden en voor social- en nonprofitorganisaties. De modellen hebben een ruim toepassingsgebied: strategie- en plancyclus, organisatiecultuur en veranderingsmanagement, financieel management, kwaliteitsmanagement en HR-management. Een aantal modellen die vooral gangbaar waren in de privésector kregen in deze pocket een vertaling naar de overheid. Ook wordt er stilgestaan bij de toegevoegde waarde en enkele kritische reflecties bij de toepassing van managementmodellen in algemene zin. Van elk model is er een beschrijving aan de hand van een figuur of schema; de meerwaarde wordt toegelicht, maar ook de valkuilen bij de toepassing van het model.Volgende modellen komen in de pocket aan bod:Activity Based Costing, Balanced Scorecard voor strategiebepaling en strategie-opvolging, Begeleiden van medewerkers via ontwikkelcirkels, Benchmarking, Brainstorming, CAF-model, Coso-model voor organisatie- en risico-beheersing, Deming cirkel, Extern visitatiemodel, Financiële ratio?s, FINRAPP: model voor financiële rapportering in steden en gemeenten, Gantt Chart en Activiteitenschema, Geïntegreerde beleids- en beheerscyclus, Investeringsanalyses, ISO 9001, Kosten-baten analyses, Leiderschapsstijl van Hersey en Blanchard: situationeel leiderschap, Leiderschapsrollen van Quinn: voorbij rationeel leiderschap, Netwerking, Organisatieklimaatindex, Prose-model, Risicobeheerssysteem: de ?roos?, Roos van Leary, Strategisch management, SWOT-analyse, Teamdoelmatigheidsmodel, Werkdrukmeting, 360? feedback, 7S-model, Focus one
Academic collection --- 19de eeuw (x) --- C6 --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 19de eeuw --- 900.22 --- 927.2 --- Geschiedenis --- Industriële revolutie --- Oorlog --- Revoluties --- Wereldoorlog I(Eerste Wereldoorlog) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 1815-1918 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- XIXe s., --- manuel scolaire --- --Education --- History. --- Didactics of history --- anno 1800-1899 --- Education --- departement Lerarenopleiding 11 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Hedendaagse geschiedenis --- Secundair onderwijs --- --Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- XIXe s., 1801-1900
Choose an application
History of Europe --- anno 1940-1949 --- #GGSB: Geschiedenis (Europa) --- 928.8 --- Tweede Wereldoorlog --- geschiedenis --- concentratiekampen --- Europa --- #SBIB:949.3H4 --- C3 --- Wereldoorlog II --- geschiedenis - WOII : gevangenissen en concentratiekampen in Europa, krijgsgevangenenkampen, interneringskampen --- Koloniale en diplomatieke geschiedenis van België (wereldoorlogen) --- Kunst en cultuur --- departement Algemeen 10 --- geschiedenis 20ste eeuw --- Ramet, Natan --- Geschiedenis (Europa)
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|